آموزش قرار دادن پست در IGTV

معرفی آی جی تی وی

اولین بار که اینستاگرام از قابلیت اشتراک گذاری فیلم در این برنامه رونمایی کرد، تنها فیلم‌های 15 ثانیه‌ای امکان منتشر شدن را داشتند. با گذشت زمان و به جهت بهبود کارکرد این برنامه، توسعه دهندگان Instagram محدودیت آپلود ویدئو را از 15 ثانیه به 60 ثانیه گسترش دادند. اما همین ویدئو های 60 ثانیه‌ای نیز نتوانست نیاز کاربران را برطرف کند.به همین جهت IGTV به اینستاگرام اضافه شد. قرار دادن پست در IGTV به کاربران اجازه می‌دهد که فیلم‌های خود را تا 10 دقیقه نیز منتشر کنند. هرچند در برخی مواقع، شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، فیلم‌های یک ساعته نیز به اشتراک بگذارید. در این راهنما به طور کامل کار با آی جی تی وی را آموزش خواهیم داد.

خرید فالوور واقعی با تضمین بهترین کیفیت در کل ایران

معنی IGTV چیست؟

این کلمه مخفف دو عبارت انگلیسی Instagram و Television است. دلیل نامگذاری این قابلی به این نام، همانطور که مشخص است، ادغام ویژگی‌های تلویزیون در اینستاگرام است. امکان آپلود فیلم‌ها حتی تا یک ساعت و دیگر امکاناتی که برای این بخش از برنامه در نظر گرفته شده، به خوبی نشان می‌دهد که نامگذاری آن انتخاب درستی بوده است.

قرار دادن پست در IGTV چه کاربردی دارد؟

یکی از مهمترین مزایایی که این بخش از اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان بارگذاری فیلم‌های طولانی می‌باشد. در واقع برای قرار دادن پست‌های ویدئویی بالای یک دقیقه شما می‌توانید از روش اسلایدی فیلم‌ها استفاده کنید، اما این کار علاوه بر معایبی که دارد، نیازمند برش فیلم به بخش‌های 60 ثانیه‌ای خواهد بود.

اما کاربرد IGTV به همین جا ختم نمی‌شود. یکی از مزایای انتشار ویدئو از طریق این قابلیت، توانایی عقب جلو کردن فیلم برای مخاطبان است. در انتشار ویدئو به صورت پست‌های معمولی شما قادر نخواهید بود که به یک بخش از ویدئو مراجعه کنید، اما این امکان در آی جی تی وی به خوبی قرار داده شده است.

به یاد داشته باشید که این قابلیت مزایای زیادی دارد، اما با این وجود بسیاری از کاربران و حتی ایفلوئنسرها از آن استفاده نمی‌کنند. در واقع باید بدانید که IGTV با همه‌ی مزایایی که دارد، یک ایراد بزرگ دارد. فیلم‌هایی که از این طریق منتشر می‌شوند، برای همه قابل دیدن نیستند. بنابراین کاربرانی که از نسخه‌ی قدیمی اینستاگرام استفاده می‌کنند، یا از برنامه‌های جانبی برای مدیریت اکانت بهره می‌برند، نمی‌توانند فیلم شما را مشاهده کنند.

خرید لایک ایرانی اینستاگرام با ضمانت کامل

نحوه قرار دادن پست در IGTV

اگر قصد به اشتراک گذاری ویدئو از طریق آی جی تی وی را دارید، باید بدانید که در گذشته برای این کار باید حتما یک کانال برای خود می‌ساختید. اما خوشبختانه بارگذاری فیلم در این ویژگی، در نسخه‌های جدید، نیاز به هیچ کاری ندارد. برای به اشتراک گذاشتن فیلم در IGTV راهنمای تصویری زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  1. وارد برنامه‌ی خود شوید و مطابق قرار دادن پست‌های عادی، دکمه‌ی نشان داده شده را بزنید. در ادامه با مراجعه با گالری خود، ویدئوی مدنظر برای آپلود به صورت IGTV را انتخاب کنید. توجه کنید که طول مدت زمان ویدئوی انتخابی شما باید حتما بالای یک دقیقه باشد. در غیر اینصورت به صورت فیلم عادی امکان منتشر شدن آن وجود دارد.
نحوه‌ی اشتراک گذاری فیلم در آی جی تی وی 1
  • ما از یک فیلم 5 دقیقه‌ای استفاده کرده‌ایم. با انتخاب این فیلم، باید روی فلش بالای صفحه برای رفتن به ادامه کلیک کنید.
 نحوه‌ی اشتراک گذاری فیلم در آی جی تی وی 2
  • بعد از انتخاب فلش، شما با دو گزینه مواجه خواهید شد. با انتخاب اول فیلم شما مانند پست‌های عادی منتشر خواهد شد. اما توجه کنید که در این صورت فقط یک دقیقه‌ی آغازین در اینستاگرام آپلود می‌شود. برای ساخت گالری ویدئو، باید فیلم‌های خود را منقطع کنید. اما برای قرار دادن پست در IGTV از گزینه‌ی دوم استفاده کنید.
نحوه‌ی اشتراک گذاری فیلم در آی جی تی وی 3
  • در ادامه‌ی مراحل، شما قادر هستید، برای ویدئوی خود کاور انتخاب کنید. این کاور می‌تواند از طریق خود فیلم و یا از گالری شما باشد. پس از انتخاب کاور، دکمه‌ی next را انتخاب کنید.
 نحوه‌ی اشتراک گذاری فیلم در آی جی تی وی 4
  • در مرحله‌ی آخر قرار دادن پست در IGTV و پیش از انتشار پست خود، می‌توانید تنظیماتی مانند عنوان و توضیحات و سایر اصلاحات ویدئوی خود را انجام دهید.
 نحوه‌ی اشتراک گذاری فیلم در آی جی تی وی 5

در انتهای کار نیز برای قرار دادن پست در IGTV ، تنها باید دکمه‌ی آبی رنگ post to IGTV لمس کنید.

همانطور که مشاهده کردید، قرار دادن پست در IGTV بسیار ساده است و شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، فیلم‌های خود را تا ده دقیقه در اینستاگرام بارگذاری کنید. البته تحت شرایط خاصی امکان بارگذاری ویدئو تا یک ساعت نیز در این قسمت فراهم است. البته فراموش نکنید که می‌توانید با منقطع کردن فیلم‌های خود، آن‌ها را به صورت پست‌های عادی و در قالب صفحات اسلایدی به اشتراک بگذارید.

خرید بازدید IGTV اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *