آموزش کامل کنترل مصرف اینترنت اینستاگرام

مصرف اینترنت در اینستاگرام را کاهش دهید

در این راهنما قصد داریم تا با ارائه‌ی راهکارهایی به شما آموزش دهیم که چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهید. ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که شبکه‌ی مجازی اینستاگرام به کاربران خود ارائه می‌دهد، بی‌تردید آن را در زمره‌ی یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی در دنیا قرار داده است. همچنین با ویژگی‌هایی که سازندگان این برنامه در نسخه‌های جدید به آن اضافه می‌کنند، هر روز و هر ساعات تعداد کاربران این برنامه به اعداد بالاتری می‌رسد. همه‌ی این محبوبیت‌ها مدیون امکانات فوق‌العاده‌ی Instagram می‌باشد.

اما با اندکی تامل متوجه خواهید شد که همین مزایا می‌تواند نکته‌ی منفی برای این شبکه‌ی مجازی محسوب شوند. لود تعداد زیادی محتوای تصویری در بدو ورود به برنامه، آپدیت‌های فراوان، پخش اعلان‌های مختلف و بسیاری از موارد دیگر، اینترنت شما را مانند خوره از بین می‌برد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مستر فالوور همراه باشید.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

  • جلوگیری از دانلود خودکار ویدیوها

به محض وارد شدن به برنامه، تعداد زیادی از عکس‌ها و فیلم‌هایی که مخاطبان شما به اشتراک گذاشتند، دانلود می‌شوند. از سوی دیگر در محیط اکسپلورر نیز پیش از ورود شما، محتواهای فراوانی بارگیری می‌شوند. همه‌ی این‌ها مصرف اینترنت شما را بالا می‌برند. اما خوشبختانه می‌توانید از بارگیری خودکار این محتواهای تصویری جلوگیری کنید. برای کم کردن مصرف اینترنت اینستاگرام کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد بخش تنظیمات خود شوید.
محدود کردن مصرف نت در اینستاگرام 1
  • در ادامه باید وارد گزینه‌ی mobile data use شوید.
محدود کردن مصرف نت در اینستاگرام 2
  • در انتها تنها باید تیک گزینه‌ی data server را فعال کنید.
محدود کردن مصرف نت در اینستاگرام 3
  • به یاد داشته باشید که با زدن تیک جلوگیری از دانلود خودکار در اینستاگرام، یک گزینه برای شما فعال می‌شود که می‌توانید مشاهده‌ی ویدیوها و رسانه‌های خود را شخصی سازی کنید. در واقع با ورود به بخشHigh resolution media می‌توانید در این بخش با تنظیمات موجود، پخش رسانه‌ها را با کیفیت کمتر فعال کنید تا مصرف نت شما کم شود.
محدود کردن مصرف نت در اینستاگرام 4
  • در بخش High resolution media ، شما با سه گزینه مواجه خواهید شد. این سه گزینه دارای کاربردهای مختلفی هستند:
  • Never

با فعال کردن این گزینه، رسانه‌هایی که برای شما پخش می‌شوند، کیفیت بالایی نخواهند داشت. این کار باعث کم شدن مصرف نت شما خواهد شد. بنابراین می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

  • Wi-Fi only

با انتخاب این گزینه، در صورت اتصال به وای فای رسانه‌های با کیفیت و پر حجم برای شما به نمایش درخواهند آمد. اما اگر به اینترنت موبایل متصل شوید، خبری از رسانه‌های حجیم و با رزولوشن بالا نخواهد بود.

  • Mobile + Wi-Fi

اگر به دنبال پایین آوردن مصرف اینترنت اینستاگرام هستید، این گزینه چندان مناسب شما نخواهد بود. با روشن کردن این عبارت، رسانه‌های تصویری و فیلم‌ها با بالاترین کیفیت، حجم اینترنت شما را تخلیه خواهند کرد.

 محدود کردن مصرف نت در اینستاگرام 5
  • غیرفعالسازی اعلان‌ها در اینستاگرام

اگر فکر می‌کنید که مصرف بالای اینترنت در اینستاگرام، تنها به دلیل بارگیری ویدیو ها است، سخت در اشتباه هستید. اعلان‌ها نیز سبب بالا رفتن حجم اینترنت مصرفی می‌شوند. طریقه‌ی جلوگیری از ارسال اعلان اینستاگرام در هر گوشی موبایل متفاوت است. در اکثر گوشی‌های اندرویدی می‌توانید روش زیر را امتحان کنید:

برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام در یک گوشی اندرویدی، ابتدا باید وارد بخش settings شده و گزینه‌ی Notifications را انتخاب کنید.پس از ورود به این بخش، از لیست به نمایش گذاشته شده، باید برنامه‌ی اینستاگرام را پیدا کنید. در این بخش باید با غیر فعالسازی Show Notifications اعلان‌های خود را کنسل کنید. البته شما می‌توانید از سایر تنظیمات، هر اعلان را به صورت جداگانه غیرفعال کنید.

محدود کردن مصرف نت در اینستاگرام 6

غیر فعال کردن داده‌های پس زمینه

یکی دیگر از روش‌های پایین آوردن مصرف اینترنت اینستاگرام غیرفعالسازی داده‌های پس زمینه است. داده‌های پس زمینه منظور فعالیت‌هایی است که برنامه حتی در صورت بسته بودن با استفاده از اینترنت اقدام به انجام آن می‌کند. در صورتی که می‌خواهید داده‌های پس زمینه را غیر فعال کنید، مطابق روند زیر پیش بروید:

روش‌های غیر فعال کردن داده‌های بک گراند در هر گوشی متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از آموزش‌های گوشی خود بهره ببرید.

راهکارهای مثبت دیگری برای کم کردن مصرف اینترنت اینستاگرام وجود دارد. ما در این مقاله سعی کردیم، بهترین راهکارها را بررسی کنیم. به یاد داشته باشید که بیشتر اینترنت مصرفی این برنامه به واسطه‌ی دانلود خودکار رسانه‌ها به هدر می‌رود که در روش اول این موضوع بررسی شد و روش جلوگیری از آن به طور کامل آموزش داده شد. شما نیز می‌توانید با انجام راهکار های گفته شده، نت هدر رفته با استفاده از این ابزار اجتماعی را کاهش دهید. فراموش نکنید که با انجام هر یک از روش‌های فوق محدودیت‌هایی برای شما ایجاد می‌شود که شاید چندان باب میل نباشد.

سوالات متدوال

آیا مصرف اینترنت اینستاگرام زیاد است؟

بله اگر کنترل نشود بله مصرف خیلی زیادی دارد

آیا خرید فالوور ، خرید لایک و یا خرید سیو اینستاگرام روی مصرف اینترنت تاثیر دارد؟

خیر هیچ تاثیری روی میزان اینترنت مصرفی شما ندارد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *