چگونگی پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

حذف کش اینستاگرام

کند شدن اینستاگرام دلایل مختلفی دارد. از حافظه‌ی پایین گوشی تا مشکلات سخت افزاری می‌تواند سرعت برنامه را کم کند. در صورتی که هیچ یک از مشکلات احتمالی برای شما وجود نداشته باشد، احتمالا حافظه‌ی کش شما پر شده است. در این مواقع پاک کردن حافظه کش اینستاگرام به کمک شما خواهد آمد. با پاک کردن کش می‌توانید کندی اینستاگرام را برطرف کنید و از این برنامه لذت ببرید.

خرید فالوور  واقعی ایرانی اینستاگرام با بهترین کیفیت در ایران

حافظه کش اینستاگرام چیست؟

اگر بخواهیم این حافظه را خیلی ساده توضیح دهیم، باید آن را فضایی معرفی کنیم که عکس‌ها و ویدیوهایی که شما مشاهده کرده‌اید را ذخیره می‌کند. اما شاید با خود فکر کنید که این کار چه سودی برای شما دارد. در واقع این حافظه با ذخیره کردن رسانه‌های که مشاهده می‌کنید، از بارگذاری مجدد آن در مواقع بعدی جلوگیری می‌کند. به این ترتیب مصرف اینترنت شما کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر وجود کش در برنامه‌ای مانند اینستاگرام به لود سریع عکس و ویدیو کمک زیادی می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با این حافظه کافی است که اینترنت خود را خاموش کنید و برنامه اینستاگرام را اجرا کنید. حتی بدون داشتن اینترنت، باز هم برخی از عکس‌ها و فیلم‌ها برای شما بارگذاری می‌شوند. این همان عملکرد کش در Instagram است.

خرید لایک ایرانی ارزان ، با بهترین قیمت و کیفیت تجربه کنید

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

حذف حافظه کش اینستاگرام در مواقعی می‌تواند به شما کمک کند که سرعت برنامه شما کند شده باشد. بنابراین در صورتی که اخیرا سرعت اجرا و بارگذاری مطالب و همچنین استفاده از برنامه برای شما با اختلال مواجه شده است، بهتر است حافظه‌ی پنهان را پاک کنید. در ادامه نحوه‌ی پاک کردن کش را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

حال که به اهمیت پاک کردن حافظه‌ی پنهان برنامه خود پی بردید، در ادامه به معرفی روش هایی خواهیم پرداخت که به راحتی این کار را انجام دهید. البته روش های زیادی مانند استفاده از برنامه های مختلف وجود دارد، اما ما فقط به بررسی روش‌های رسمی تر خواهیم پرداخت.

  • حذف حافظه کش با حذف برنامه

یکی از راه هایی که با استفاده از آن می‌توانید اقدام به پاک کردن حافظه کش اینستاگرام کنید، حذف برنامه و نصب مجدد آن است. در این روش شما به راحتی با دیلیت کردن برنامه‌ی نصب شده و نصب آن قادر هستید که حافظه‌ی پنهان استفاده شده توسط برنامه را به صفر برسانید. فراموش نکنید که برای ورود به برنامه باید حتما اطلاعات حساب خود مانند ایمیل یا شماره تلفن و گذرواژه را در اختیار داشته باشید.

  • حذف حافظه کش از طریق تنظیمات گوشی
نحوه حذف کش اینستاگرام 1

یکی دیگر از راهکارهایی که برای پاک کردن حافظه کش در اینستاگرام، استفاده از تنظیمات گوشی خواهد بود. در این روش باید وارد تنظیمات گوشی خود شده و به قسمت برنامه‌های نصب شده مراجعه کنید. این بخش در هر گوشی به صورت متفاوتی انجام می‌شود. به عنوان مثال در گوشی‌های اندرویدی مانند شکل زیر با ورود به قسمت برنامه‌ها قادر خواهید بود که این حافظه را به طور کامل پاک کنید.

نحوه حذف کش اینستاگرام 2

توجه کنید که در این روش از پاک کردن حافظه کش اینستاگرام شما معمولا با دو گزینه روبرو خواهید شد. گزینه‌ی اول یعنی clear cache حافظه شما را به خوبی پاک خواهد کرد اما تمامی اکانت های متصل شده به برنامه را نگه می‌دارد. در صورتی که استفاده از این گزینه برای شما خروجی مناسبی نداشت، بهتر است که از گزینه‌ی دوم یعنی clear data استفاده کنید. با بهره گیری از این روش، برنامه اینستاگرام به تنظیمات روز اول باز خواهد گشت. بنابراین باید برای ورود به اکانت‌های خود اقدام کنید.

نحوه حذف کش اینستاگرام 3
  • حذف حافظه کش از طریق برنامه

یکی دیگر از روش‌هایی که برای پاک کردن حافظه کش اینستاگرام مناسب است، استفاده از خود برنامه می‌باشد. در این روش با ورود به بخش تنظیمات قادر خواهید بود تا کش استفاده شده توسط اپلیکیشن را به راحتی حذف کنید. این روش راحت ترین و ساده ترین روشی است که با آن می‌توانید کش برنامه‌ را پاک کنید.

برای استفاده از این روش پس از ورود به بخش تنظیمات برنامه، گزینه‌ی security را انتخاب کنید. در این بخش با ورود به search history قادر خواهید بود که جستجوهای سیو شده در برنامه را پاک کنید.  در انتها باید روی گزینه clear all کلیک کنید.

در نتیجه پاک کردن حافظه کش اینستاگرام سبب افزایش سرعت برنامه خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که بعد از هر مدتی آن را حذف کنید. البته بهترین روش استفاده از تنظیمات گوشی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای حفظ حافظه‌ی پنهان، از تنظیمات گوشی استفاده کنید. این روش علاوه بر حذف اصولی کش، اکانت های متصل شده را نیز حذف نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *