آموزش گذاشتن چند عکس در یک پست اینستاگرام

قرار دادن چند عکس در یک پست

مهمترین هدف برنامه‌ی اینستاگرام، به اشتراک گذاشتن عکس‌های مخاطبان است. در واقع این رسانه‌ی تصویر محور به کاربران خود اجازه می‌دهد که عکس‌هایی با مضامین مختلف داخل این شبکه‌ی اجتماعی به منتشر کنند. از سویی در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود که کاربران علاقه دارند تا با ساختن یک آلبوم عکس در یک پست، بتوانند یک گزارش تصویری از آموزش، احساسات و رویدادهای جدید ثبت کنند. به همین جهت در این راهنما قصد داریم تا نحوه‌ی گذاشتن چند عکس در یک پست را به طور کامل توضیح دهیم.

گذاشتن چند عکس در یک پست چه کاربردی دارد؟

گاهی اوقات هدف کاربر از گذاشتن یک پست تصویری نشان دادن یک رویداد و یا حادثه است. در چنین مواقعی به اشتراک گذاری یک عکس نمی‌تواند جوابگو باشد. همچنین بسیاری از پیج‌های آموزشی از یک گالری برای آموزش‌های تصویری به صورت گام به گام بهره می‌گیرند. در این صورت نیز لازم است که با کنار هم قرار دادن دو یا چند پست بتوان کاربرد محتوا را ارزشمند تر کرد.

اگر شما نیز قصد دارید چند پست را به طور همزمان و در قالب یک بخش به مخاطبان خود نمایش دهید، در این راهنما به شما کمک می‌کنیم تا بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید.

محدودیت گذاشتن چند عکس در یک پست

اینستاگرام به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در قالب یک پست، چندین عکس و فیلم را در اکانت خود منتشر کنند. توجه کنید که این قابلیت دارای محدودیت بوده و شما نمی‌توانید به تعداد بی‌نهایت عکس را در یک مرحله بارگذاری کنید. در واقع اگر می‌خواهید چند عکس را به طور همزمان در Instagram منتشر کنید، محدودیت‌هایی برای این کار وجود خواهد داشت.

باید بدانید که در این برنامه، شما تنها می‌توانید 10 عکس را در قالب یک پست بین کاربران خود به اشتراک بگذارید. البته فراموش نکنید که این محدودیت بیشتر به نفع خود شماست. چرا که درست کردن پست‌هایی با تصاویر فراوان در یک بخش، نمی‌تواند چندان جالب باشد. همچنین مخاطبان شما تمایلی به مشاهده‌ی آن نخواهند داشت.

آموزش کامل گذاشتن چند عکس در یک پست

برای قرار دادن چند پست به صورت آلبوم در یک سکشن از اینستاگرام کافی است که مطابق روند زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا وارد برنامه‌ی اینستاگرام شده و در پایین اکانت خود گزینه‌ی وسط، یا همان قرار دادن پست را انتخاب کنید.
ایجاد آلبوم تصاویر در اینستاگرام 1
  • در ادامه‌ی مراحل، شما باید از بین عکس‌های گالری خود، یک آلبوم ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید یک عکس را برای چند ثانیه لمس کنید. در این صورت در بالای تمامی عکس‌ها یک دایره به وجود می‌آید که در صورت انتخاب هر یک از آن‌ها داخل دایره عدد مربوط به عکس انتخاب شده نمایان خواهد شد.

البته یک روش دیگر برای گذاشتن چند عکس در یک پست وجود دارد. شما می‌توانید به جای لمس یک عکس، گزینه زیر را انتخاب کنید تا حالت ایجاد آلبوم برای شما فعال شود. سپس عکس‌های خود را انتخاب کنید.

 ایجاد آلبوم تصاویر در اینستاگرام 2
  • پس از انتخاب آلبوم خود و رفتن به صفحه‌ی بعد شما می‌توانید برای هر عکس فیلتر بگذارید. همچنین در ادامه اینستاگرام مطابق معمول به شما اجازه می‌دهد کپشن بنویسید و برای پست خود از لوکیشن و سایر امکانات استفاده کنید. با انجام تنظیمات فوق مطابق میل خود، به صفحه‌ی بعدی منتقل خواهید شد.
 ایجاد آلبوم تصاویر در اینستاگرام 3
  • پس از نوشتن کپشن و همچنین انجام تنظیمات، با زدن فلش آبی رنگ گالری عکس‌های شما منتشر می‌شود. بنابراین مخاطبین شما قادر خواهند بود که با ورق زدن پست شما، عکس‌های مختلف را مشاهده کنند.
 ایجاد آلبوم تصاویر در اینستاگرام 4

نکاتی درباره‌ی قرار دادن پست‌های آلبومی

اگر قصد گذاشتن چند عکس در یک پست را دارید، بهتر است که نکات زیر را بدانید:

  • همانطور که گفته شد، در هنگام گذاشتن هر پست، محدود به قرار دادن 10 محتوای تصویری هستید.
  • شما می‌توانید بین عکس‌‌های خود فیلم نیز منتشر کنید.
  • در مراحل اشتراک گذاری پست‌های چند عکسی، می‌توانید برای هر پست به صورت مجزا فیلتر انتخاب کنید.
  • در این بخش شما می‌توانید هر عکس را به صورت جداگانه ادیت کنید.
  • همچنین شما قادر هستید در هر عکس افراد را به صورت مجزا تگ کنید.
  • در صورت خرید فالوور ، خرید لایک ، خرید سیو اینستاگرام و خرید بازدید ویدیو اینستاگرام این سرویس ها برای تمام عکس ها اعلام خواهد شد

گذاشتن چند عکس در یک پست یکی از امکانات ویژه‌ی اینستاگرام برای افرادی است که می‌خواهند کالای خود را تبلیغ کنند، افرادی که می‌خواهند آموزش تصویری ارائه دهند یا حتی گزارشگرانی که می‌خواهند از یک رویداد عکس‌های مختلفی به نمایش بگذارند. همانطور که مشاهده کردید، استفاده از آلبوم عکس در این برنامه به سادگی میسر خواهد شد و شما می‌توانید با استفاده از آن پست‌های هدفمند قرار دهید تا مخاطبان خود را بیشتر جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *